Nu när det är offseason så blir inläggen färre av naturliga skäl, finns liksom mindre att skriva om. Min ambition är att åtminstone få till ett inlägg i veckan, men det har jag visst inte lyckats med märker jag nu. Jag lever i alla fall och tränar på som vanligt. Utöver detta jobbar jag ju också. För några månader sedan bytte jag tjänst vilket har inneburit en hel del fler resor. De senaste månaderna har jag rest ungefär 2000% mer än hela mitt första år på Syncron. Hur ska då detta fungera med den proffssatning som jag nu ska göra, kanske ni då tänker. Ja, det blir lite pusslande, men bara för att jag reser innebär ju inte det att jag inte kan träna och Andreas (min tränare) ser till så att jag fortfarande får bra kvalitativa pass. Så länge jag ger honom mina förutsättningar så planerar han ju mina pass utifrån dessa.

Till exempel nästa vecka så ska jag jobba i Sthlm tis-tors, med uppresa måndag kväll och hemresa torsdag kväll. Jag har några intensiva dagar på jobbet, men kommer ändå få till bra pass. Imorgon bitti blir det löp innan jobb, perfekt då är jag klar med träningen tidigt och då har jag dessutom många timmar på mig att återhämta mig inför nästa pass som blir på tisdag kväll. Då blir det hårda intervaller tillsammans med Terrible Tuesdays Triathlon i Stockholm. På onsdag blir det vila (om jag överlever tisdagen vill säga) och sen torsdag kommer jag klämma in ett gympass alt simpass innan jag flyger tillbaka till Malmö på kvällen. Så trots att jag är på resande fot större delen av veckan så kommer träningen fortfarande fungera.

Det här låter säkert helt idiotiskt, komplicerat, galet, tufft eller ja, vad som, men för mig fungerar det. Jag har ju gjort det här valet och är väl medveten om kraven som det medför, men med bra framförhållning och planering så löser sig det mesta.

Annars då? Träningen flyter på bra. Det är ju som sagt offseason och volymen är lägre. Just nu ligger mycket fokus på att bygga mig starkare och få igång löpningen så att den känns stabil. Ni som varit med på bloggen ett tag vet att jag har haft en del bekymmer med just löpningen och det är ju den sporten som kan vara ganska sårbar. Nu har jag dock inte haft några direkta bekymmer på väldigt länge vilket är otroligt skönt. Jag har vågat köra några relativt hårda och tuffa löppass den senaste tiden. Till exempel körde jag 4 st 4-minutare hårt i torsdags kväll. 12 timmar senare snörade jag på mig löparskorna igen och körde distans med inslag av 20 minuters tröskel och det fungerade utmärkt, kroppen svarade bra. Kände mig inte ens sliten i benen efteråt…

Fokus ligger ju också på att bli en snabbare simmare. Jag kan inte direkt skryta med mina simprestationer, men jag får faktiskt säga att jag har utvecklats en hel del sen jag började med Andreas som tränare. Så även om mina träningskompisar tycker att jag är dödtrist som alltid kommer med samma intervallpass så gör de nytta . På dagens klubbsimning hade jag ett Hallelujah moment då jag kunde simma stabilt på en tid på 100-ingar som jag tidigare aldrig gjort. Det är utveckling som jag gillar!

Så fick ni en liten uppdatering. Ha nu en härlig söndagskväll!

Höstlöpning när den är som bäst. Här längs med Edsviken i Sollentuna
En hel del Sthlmsbesök i samband med jobb gör att jag får träffa

min älskade familj ofta vilket jag verkligen uppskattar

Just avverkat en halvmara, då är det skönt att bara softa lite
Minuter innan halvmaran ska påbörjas, fokuserad
Mindre träningstid innebär mer tid över till andra saker. En av mina

bästa tjejkompisar väntar barn och vi överraskade henne med en brunch

Idag var det storm/brutala vindar i Skåne. Jag skulle cykla, vilket jag

gjorde, solen och min bästa kompis skuggan gjorde mig sällskap